Instickspipor?



Frågan är ju... Kan en "Duo of Death"/Dubbelstudsare vara något för mig? Kan det anses vara likvärdigt en studsare? De stora grabbarna som jagar i Afrika har många gånger en Dubbelstudsare, är det för drifsäkerheten och den enkla och säkra hanteringen?  Jag har ju en Krieghoff Drilling för att jag vill ha få vapen och som jag trivs med. Att göra som jaktvänner gör, att man tar med flera vapen på ryggen för att inte missa ett läge på ripa när man skidar efter toppfågel och kunna fälla en älg när man går och letar fågel på hösten, är ju just vad jag vill undvika. Att köpa en dyr bössa kan anses vara dumt, men den som tycker det kan säkert köpa en bil för 300tusen i nästa ögonblick. Om 3 år, vem har tappat mest i värde? Hur många känner vi jägare som inte har fått en bössa av Farfar att börja med, eller ta över farsans gamla bock när han tappat intresse? Själv har jag en Stiga 30-06 som Morfar hade sen tidig ålder. Vad jag har gjort åt den är att slipa bort den fula lacken och lagt in Mammut i den för att göra den lite mer personlig. Men åter till saken. Om jag kan andvända Drillingen även i älgjakten,grisjakten,fågeljakten,harjakten och bockjakten och snudd på alla andra jakter man inte behöver lätt artilleri för eller .22 för ren ripjakt, borde väl det anses som en bra affär i långa loppet?  Kollade just upp en pipa som går på ca 995Euro, med justering och krimskrams får man nog räkna på 15000kr när det är klart. Är det då bara för snobbar? Nej, men det betyder i praktiken att jag kan sälja min Stiga 30-06(vilket jag inte kommer att göra,för jag fick den av Morfar),Winchester 12 halvautomat och möjligen köpa tillbaka .22M från farsan och sen har jag allt jag behöver för jakt i sverige? En komplett garderob med 2 vapen, som jag andvänder "hela tiden" och blir van vid, KAN DET VARA DÅLIGT?

Vapenkunniga och allmänt begåvade människor får gärna kommentera och tipsa. Trädkramare och veganer gör sig icke besvär.

Kommentarer
Postat av: Svenne

De va ju tydligen inte helt omöjligt =) Ja tycker du ska slå till så man får se hur de blir =) Ja skulle haft mig en drilling ja också, men man är ju inte lastbilsåkare så ;)

2009-03-19 @ 22:19:57
Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-19 @ 22:25:14
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0