En bugg i systemet.

Jag märker nu att denna sidan inte har blivt uppdaterat sen före midsommar. Det är alltså fel på systemet igen. jag ska snarast lägga in rapporter och bilder som hamnat efter.

Kort resume följer.

Midsommar firades i Slussfors och Rickard. Jimmy som gick samma klass som oss kom från Umeå också så det blev ju sjukt trevligt. Ila fick ett par pojkvänner också. Turbo, en  1årig Gordon setter och en 3årig schäfer. Bilder kommer.

Helgen efter var jag i skog och monterade upp värmefläkten och sköt duvor med Mattson och Sten. Bilder kommer.

I helgen har jag varit på skjuttävling och kom trea. Vann gjorde en Peter som har tävlat väldigt mycket, tvåa kom Roger Wallen,som var arrangör och öven han har tävlat sen han var 14år. Efter mig kom LPD, Lars-Peder Danielsson. En ganska känd jägarprofil i trakterna och även lärare på jakt och fiske-skolan. Urban Persson, björn och älgjägare och flertalet äldre män kom också efter mig. En av dom skjöt fullt på 300m. dvs 10 skott i 10an. Rätt mäktigt. Vi sköt på 300m med diopter och ganska speciella långskjutarbössor. Väldigt spännande att prova på det för första gången. Vi sköt även pistol, för några var även det första gången, däribland  jag.  Summa sumarum är jag väldigt nöjd med en rolig och lärorik dag. Man fick ju även en pallplats. VILKEN BONUS!  bilder kommer.

Nu har jag slappat lite hemma, och ska klippa gräset. Sen blir det iväg till skog och klippa gräset. Sen blir det Luleå med lastbilen. Fantastisk söndag. Skönt att det inte är 30 grader varmt längre iaf..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0