Sökes: Ledigt imorgon eller en ny kropp ASAP

Idag kom jag hem ganska tidigt. Ca vid 17 så körde jag förbi Sporthallen och kände helt plötsligt ett jävla träningssug. Träningsvärken från 1,5mil jakt på skidor hade precis lagt sig och blivit ett sånt där skööönt sug i musklerna. Det bidrog.
Jag stormar mina 95+ genom ytterdörren och så gott som skrek till lilla frugan att jag SKA (läs: snälla får jag) träna ikväll. Ja, hon tyckte såklart det var en bra idé. Hon har ju så gott som börjat försvinna under mig om jag på morgon ska rulla ur sängen före henne. Nå, jag kommer in i hallen en kvart innan träningen och tänkte " nu är jag väl sist på plats", men jag var tydligen en kvart/tjugo minuter tidig. Folk har fan inte vett att komma i tid till träning! Skandal, det går bort så jävla mycket tid på skit.. När väl folk börjat förstå att det var jag som stod där så fick man faktiskt bara glada miner och hälsningar. När övningarna och själva spelet var slut kvart i 9,så var jag också det. SLUT alltså. jag skulle tro att jag sträckt ungefär 78% av musklerna och resten lär ha nån form av stress fraktur. Sista kvarten skulle bli en tempo/löp övning men då stämplade Stoppljuset Kim M ut.  Extra kul var att Hedlund påstod att han blev stolt över mig som fortfarande kunde röra mig så pass med denna hydda. Hassemartin var överaskad att jag sprang så mycket som jag gjorde. Men bonusen i all denna humor måste vara när tränar-Tore sa: Aaamen du kommer ju behöva hoppa in i vår här, vi är ju lite folk. (Inte citerat HELT ordagrannt men saken är densamma).  Ja, det var humor det.    Jajja, men det var faktiskt jävligt kul att träna första gången på väldigt (för)länge.

Nu ser vi Made In Sweden på 4an. Jäkla kul musikproduceringsprogram. Det är med förra Idoljuryn. Bagge,Bagge och han Andreas. Och jag som inte brukar gilla sånhär tv.. 

 
Godnatt Sverige   var ni än är

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0