Sista chansen?

Imorgon blir det harjakt med Hassemartin och stövarn Libro. Efter många turer med en velande Matsson om toppjakt,jaktstugeboende,kompromissplaner,väder,väder och tid. Men Hasse är alltid på. Så nu aktiveras plan B. Jakt imorgon ,som sagt, på Grynberget i Doroteaskogarna.  Hoppas som fan nu att jag får se Stampe. De gånger vi varit ute så har Libro fått upp tidigt och dragit på som fan men tappat! Och nästan alla andra gånger de varit ute utan mig så har de fått en stek med sig i bagaget.                                                        

Första gången gills ändå knappt.. Då fick vi björnkontakt och 2 Slug åkte i loppet och jag kompletterade drillingen med blyspets. I korta drag sen så  backade vi därifrån och for hem.
 
Sen på lördagkväll så drar jag till Normans jaktstuga. Jag ska inte avslöja alla mina hemliga små guldkorn men det ligger vid kommungränsen mot Storuman. Där blir det kanske några kalla,lite varmt,några kompisar och förhoppningsvis 29850 ToppTJÄDER!  Det är kanske sista chansen nu...Januari ut sen blir det ripa och bäverjakt kvar bara =(

För övvrigt tror jag att hoppet är ute för mig, jag ser Lets Dance och tycker inte det är skit! Väck mig, någon!

 Skitjakt på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0