En irlänade en dansk och en norsk.

                                                                                      Irländare
Dagen började väl bra idag. Vaknade halv 7 av en hund som ville ut. Inget konstigt med det. Men jag kände sen att en sovmorgon vore på plats!  ....Ila tyckte annat. Hon blev så pass göralös att hon började tugga på strömkabeln till datorn. Självklart var det ingen fara för hunden eftersom jag drar ut alla kablar av just denna anledning. Det var för övrigt första gången hon visade intresse för annat än skor och leksaker. Tur det, eftersom vi har mattor och sladdar förbanne mig överallt. Det är tydligt att fröken växer så det knakar här på Hästskovägen. Hon sover mindre, men oftast hela natten. Och hon måste bli aktiverad betydligt mer bara den sista veckan än förut för att bli trött. Synd att det varit drygt 30grader kallt några dagar. Det försvårar det hela.  Hon gillar inte kyla så mycket heller. (inte husse eller matte heller för den delen)

                                                                             En dansk
Vid lunch så ringde Den Allsmäktige. Det var dags att jobba. Jag fick lov att köra till Vilhelmina och starta min lastbil som inte gått sen dagen före julafton. Det gick över förväntan bra!  Men inget bra som oftast blir ett helvete. När jag kom ner på sågen så ringer Den Allsmäktige igen. En dansk skulle komma kl 13.30 och truckföraren på sågen smet hem kl 12. Summan av kardemumman blev att jag fick lasta min egen bil (Gammal bild)I Älvsbyn.. Har nu halva dagen kvar. Hoppas skiten håller ända hem. Jul imorgon!medan dansken tog fram nya spännband och sprättade förpackningar i sinne! Vilka jävla amatörer. Killen/gubben hade inte stor koll. Under tiden han funderade på vad som är upp eller ner på sin egen skit så lastade jag mig själv som om jag inte gjort annat över julledigheten. När jag väl lastat dansken ,som sen visade sig vara en tysk som jobbar i danmark, så får man ju höra en del jobbiga grejer. Han har varit i sverige och kört runt runt sen början på december. Han hade inga vinterkläder,inga vinterdäck, inga vinterhandskar och hade aldrig kört virke. Nu fick man ju i alla fall skicka den arme saten närmare hemmåt. Notera att jag sällan är arg på chafförerna i sig. Men det är ju sjukt så staten och EU (tänker inte gå in på detaljer nu) har fuckat up systemet för konkurens över lika villkor i denna branch. Sen hör det ju till vanligheten att man får krupp och snörp när man möter och blir omkörd av många,inte alla, utlänska bilar. Dom kör verkligen för, eller kanske mot, livet.


                                                                                                   En norsk

Emma  kom inrusande på "lunch" klockan 20 och hade en ny strömkabel i handen. Som inte funkade! Hon hade fått kontakt med en norsk kille på jobbet som extraknäcker med att laga datorer. Tydligen är norskar inte så bra på laga kabel... Om ändå Anton vore här...


Ikväll blir den en konjak och uppesittarkväll hos grannen Hockey J-VM mot Kanada. Nästan repris från i fjol!


Kommentarer
Postat av: emma

måste bara säga det, att nu fungerar faktiskt strömlabeln igen!

2009-01-06 @ 01:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0