Up to date

Lars, vad var det jag skulle ta upp här? Jag har minne som en guldfisk, jag minns inte vilken av mina 100 tankar som skulle få komma upp till ytan. Men vi börjar i en annan ände då, istället för att berätta vad som har hänt sen sist så kan jag börja från nu och gå bakåt.

Findus fisksoppa. Slät och krämig. Bättre än väntat. Försökte nyss se lite av Sveriges sämsta bilförare med Adam Alsing som programledare. Men jag började må dåligt. Min yrkesskada är väl att man ser djupare än att bara se en rolig "Gurkan" eller "Elisabeth" köra som totalt efterblivna tomtar. Det är ju helt och totalt ofattbart att någon av dessa överhuvudtaget fått komma till en uppkörning när de skulle ta körkort. För det är ju faktiskt så, att dom HAR REDAN ETT GODKÄNT SVENSKT KÖRKORT! När man inte vet skillnad på höger och vänster, inte kan uppskatta mellan 5-50meter och inte har en aning om hur man ska ratta en bil, ska man fan inte sitta bakom ratten. Citat som jag ändå hann snappa upp:  Co-drivern "Jag tror inte du känner hur halt det är" "Nej, det spinner ju bara" eller Gurkan som sa" Åååh, bilen far ju bara" medan han snurrade 5 varv runt en kon. Jag ser faktiskt inte nån humor i det. Ni måste komma ihåg, att precis när som helst kan ni ju möta en sån här klantröv på vägen, i 110km/h! Att fronta med en vägg i 220km/h är sällan att rekommendera. Alltså inte heller att ge dessa idioter körkort.Jag vill påstå att det händer nog mycket skit ändå. Man borde ju tacka högre makter varje gång man kommer hem hel. Personerna som är med har alltså inte nog med sunt förnuft eller helt enkelt inte nog med intelligens att fatta att dom är talanglösa och livsfarliga! Hade det varit ett program om jaktvapen och klantiga skyttar som lämnar laddade vapen framme lite här och var skulle det nog bli andra reaktioner.

Arbetsveckan har varit låååååååång hitills och inte alls rolig att skriva eller tänka om eller ens minnas. En dag kvar till helg, vi fokuserar på det istället!

jag spelade match i Nordmaling i söndags, mot Rundvik. Förlust med 9-6. Jag hade tränat 4 ggr denna säsong innan matchen så jag får väl erkänna att matchtempo höll man inte längre stunder i taget.
Nu,kommande söndag, är det match igen. Sandåkern ska få äran att åka på stryk från kl 15 och ca 1,5timmar framåt.

Innan dess kommer förvisso lördag. Då ska jag försöka ta mig ut och grilla korv med fru,skoter,hund och eventuellt vänner. (Utan inbördes ordning)

Nu ska jag hämta Miss Ila från hennes barnvakt, Svärmor.... Som för övrigt har kommit på grannen med att stjäla katterna hennes. Lion försvann i måndag eftermiddag och kom fram tisdagkväll. Då gick Emma och hämtade katten inne hos gubben som bor här på kvarteret.  Sen igår kväll var katten inne hos samma gubbe igen. Då la nog svärmor sig an med den stränga rösten och sa att han fick nog ta och köpa sig en egen katt. Han har bott här flera år och det har inte varit ett problem förrän nu. Han tror plötsligt att katterna inte får komma in hos svärmor. Och när vi sen tänker efter så har katterna varit borta längre perioder förut. Jag undrar just var dom skiter och pissar,och kanske framför allt äter, inne hos gubben. Allt uppdagades när en polis i byn samtalade med Gubben och han avslöjade att frun hade blivit så förtjust i "katten".
Katten som visade sig vara svärmors...

Frid och fröjd, i arsul höjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0