En finne i pannan och ...

Och en Kim i Finland! - to be continued 

I morse tog jag stora Pickupen, med Karibon på, kl 7 till skoterverkstan. Varför? Jo jag skrev en "to do list" i söndagskväll och den blev lite för lång för mig. Med tanke på tid,plats,kyla,verktyg,material så gav jag upp innan jag ens börjat. Verkstan öppnar först 10! Och inga ramper....   så en sak återstår ju, eller hur?! Jag skickade helt enkelt av den "Slednecks Style".  För att förklara enkelt för normalt folk som inte vet vad en "Sledneckslossning av skoter" är..

Lossa alla eventuella band och surrningar.
 Öppna baklem/kåpa/lucka.
 Hitta en ganska öppen plats.
 Säkra den från barn och lösa djur.
 Backa så fort du vågar.
 Pallnita.
 Lägg i 1an och gasa järnet i ett moment.
 Står nu inte skotern på backen, felsök från punkt 1. 

Väl i Villis så blev det inget körade med lastbilen. Det blev service på eget bevåg. I praktiken blev det tvätt,fastsättning av lösa skärmar på vagnen. Smörjning av personbilsvagnen,besiktning av densamme. Beställning av bromsar och bromsvajer efter besiktningen. NEJ, DEN GICK INTE IGENOM! Sluta retas. Vidare blev det lunch med Smutts och Mattsson. Hotellet bjöd på Ribs och sås.. Resten var inte värt att nämna.

 Assulten, Mattssons Assult, skulle bärgas till Paul Aris verkstad. "Bakaxeln/spännaxeln" i boggien hade rasat och det var dags för service. Stackars krake. Jag ångrar verkligen INTE att jag inte köpte en sån i år. Tro mig när jag säger att det var nära. Och att det hade varit kul. Men med tiden man har över just nu hade man gråtit sig till sömns om man hade samma problem för alla dessa pengar det kostar! 

På tal om saker som kostar... jag köpte ett par stora "lappskidor" till Karibon. Snabelbelag. De bästa! Orginalpriset  är 1000balubas men All-service säljer dom för 600:- inte dåligt pris alls.


Imorgon blir det Villis-Umeå-Villis-Luleå-Boden-Tornio/Finland-Luleå och sen vet jag inte mer.

Nu ska jag packa kappsäck och mat... eller är det samma sak?


Pice out. Peace in. Pea out. Peas in.



  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0